tentang aku dz

tentang aku dz

Friday, 5 August 2011

RAGAM PELAJAR DULU DAN KINI....

AsSALAMUALAIKUM...

emm sebenar ye teruja  dan "kagum" dgn feel bdk2 skola sekrg ni.... kadang2 tak faham kenapa boleh jadi mcm tak terkawal.... haishhh... dulu dz pun skola jgk... nakal jgk... kacau org jgk... siap guru besauu bagi hadiah spesel rotan dua das kt punggung.balik umah x berani lerrr nk gtaw mak abah.. balik uma duduk beralaskan bantal sbb nk kurangkan sakit yg amat sgt di terima.. mak abah taye sbb ape duk  dgn bantal x berani  dz nk gtaw hal sebenar.. mau dz kene tambah berdas2 dgn mak abah dz.. x sanggup ehh..berbirat ooooooooo
sebab tu kot baik dan berbudi pekerti skrg ni....(membanggakan diri jap =P)....

emmm entah knp skrg kalau tgk.. mak abah terlalu manja kan anak sngat eh..... dan terlalu percayakan anak sgt.... kenapa?? why???limaza???
menurut kaji selidik dan pemantauan dz..... ade beberapa faktor yg menyebabkan terjadi perkara sebegitu...diantaranyerrrr...........

1.peristiwa lame di jadikan pengajaran.....
  ~ bg mak bapa yg dlm ketegori mcm ni... memang serik dibelasah oleh guru zaman silam mereka... so bg x nk sejarah x berulang mengamit diri... mereka x nk anak mereka di lakukan sebegitu...so mereka akan sedaya upaya membaking anak2 mereka supaya sentiasa tidak di sentuh..alahaiiii....

2.mahu BALAS DENDAM kot pada guru2...
 ~kalau dulu mak bapa bdk2 ni xde kuase.. x kaya... so skrg dh kaye pe lg dorg nk tunjuk kuasa dan belang la.. masa ni la dorg nk pulun guru2 ni.... x bagi can dan muke lerrr.. tibai habisss.. guru sentuh ckit je anak2 dorg.. saman... masuk mahkamah... adoiiiiiiiii.... gileee2...huhuhu


3.zon "IMUNITI" tuk seorang guru "zero"
 ~ di sebabkan guru2 ini tiada keistimewaan imuniti sgt so pe lagi la mak bapa kasi hantam la sama guru2 ni... nak2 lagi yg tak pandai melawan.. suke sgt la die... huhu....


4. mendengar gosip2 guru2 kt skola semua jahat2 xle pakai...
 ~ skrg kan sibuk kt tv paper2 cter guru2 ni semua jahat semua yer... kaki pukuiii... kaki lempang.. kaki bangku... hahaha.... so pe la lagi.. membuatkan ibu bapa bertambah xle la sgt nk bg anak2 dorg2 kt guru2 ni.. huhuhu...


hemmmm.. tula serba sedikit kajian dan pemantauan dz yg di buat sejak di menjak jd pendidik ni... masyaallah.....astaghfirullah.... whyy??? limaza....??? kenapa jd mcm ni.... ????

si ibuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu......
si ayahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.......
tidak akan berlaku kejam seseorg guru itu ingin melakukan sesuatu itu tanpa sebab... pasti ade sebab menyebab knp guru melakukan sesuatu perkara.....
kerana terlalu syg kan anak2... cbe kita lihat lahhhh... tgk2.... 

PUTRAJAYA – Sebanyak 1.43 peratus kes disiplin direkodkan di sekolah-sekolah di negara ini pada tahun 2010.
Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Abdul Ghafar Mahmud berkata, sebanyak 0.32 peratus kes terbabit merupakan jenayah seperti pergaduhan dan kes-kes kecurian.
Justeru, katanya, pihaknya melihat bilangan kes jenayah melibatkan  pelajar di negara ini kian membimbangkan dan perlu ditangani segera.
“Hal ini jika tidak ditangani akan menambahkan beban kepada usaha kita menangani masalah sosial termasuk penyalahgunaan najis dadah, ponteng sekolah, buli dan pil khayal,” katanya.
Beliau berkata demikian pada Perasmian Uniform Kelab Pencegahan Jenayah (KPJ) Peringkat kebangsaan Tahun 2011 di sini hari ini.
Kelab itu sudah pun ditubuhkan di 5,587 sekolah di seluruh negara melibatkan penyertaan pelajar seramai 611,450 orang.
Mengulas lanjut, Abdul Ghafar berkata, statistik kes disiplin itu diperoleh berdasarkan laporan Cawangan Dasar/Pencegahan Jenayah, Bahagian Hal  Ehwal Awam, Bukit

dh tgkk.... emmm... susah la kalau mcm ni kalau terlalu syg kan anak sampay anak jadi x menentu dan melakukan aktiviti x bermoral... time tu dh kantoiii.... sape yg malu????
ABAH DAN MAK JUGAKKK..... HUHU....


dz pun akui terdapat jgk guru2 yg kureng betul akal pemikiran mereka.. tp semua.. so jgn la sorang guru buat masalah abis semua guru korang NILA kan,,hehehe... x baik2.. ALLAH marah....

so ibu dan bapa patut berpikiran terbuka dan sedia bertolak ansur dgn ape yg cbe  dilakukan oleh guru itu.. dan  si guru2 ni ble dh di berikan pluangg,,, jgn la lupe daratan... huhuhu... so renung2kan insyaallah tuan puan....kita kan dpt manfaat yer bersama.... pepun dz nk mintak maaf dulu klu ade la ayat2 yg x sedap kan ati yelaaaa.. 
takut ade yg sentap... INSYALLAH TUAN TUAN PUAN... =)

 

No comments:

Post a Comment